Meestgestelde vragen
Voor klanten uit Nederland en Vlaanderen geld voor 10:00 besteld dezelfde avond in huis (indien op voorraad).
Hoe kan ik mijn bestelstatus inzien?In uw account. Klik hier boven op "account".
Heeft u besteld als gast? Kijk dan hier: https://coralandfishstore.nl/nl/bestelstatus
Wat zijn de verzendkostenVerzending
Coral and Fish Store hecht veel belang aan een veilige en snelle levering van de door u gekochte producten. Daarom werken wij samen met Trunkrs, Post NL en UPS om uw bestellingen zorgvuldig af te leveren.
Verzendmethodes:
Voor klanten uit Nederland en Vlaanderen geld voor 10:00 besteld dezelfde avond in huis (indien op voorraad).
Wanneer u de bestelling wilt laten leveren op een bedrijfsadres kunt u kiezen voor een levering overdag. Deze zal dan worden verzorgd door Post NL of UPS.
Verzendkosten
Verzending (Nederland & België) bij:
- Bestellingen vanaf € 50 worden door Coral And Fish Store gratis verstuurd.
- Tijdelijk extra lage kosten voor verzenden levende have € 6,95, normaal bij bestellingen met levende dieren word er altijd €45 verzend/inpakkosten gerekend.
- Verzending naar Wallonië kost € 6,95. Verzenden van levende have naar Wallonië € 45 (L'expédition vers la Wallonie coûte 6,95 €. L'envoi d'animaux vivants vers la Wallonie coûte 45 €.)
Verzending (Duitsland) bij:
- Bestellingen vanaf €75 worden door Coral And Fish Store gratis verstuurd met Post NL of UPS.
Verzending levende dieren:
- De bestelling word bij ons om 12:00 opgehaald en tussen 17:00 en 22:00 bij u geleverd.
- Wanneer alle dieren op voorraad zijn kunt u gemakkelijk een leverdatum door geven door middel van de getoonde kalender.
- Wanneer niet alle dieren op voorraad zijn nemen wij altijd contact met u op om een avond te kiezen wanneer u zeker thuis bent.
- Zorg dat u thuis bent. ( wel krijgt u een track and trace via de mail toegestuurd).
- Andere producten die bij dezelfde bestelling zitten zullen samen met de levende have verzonden worden.
Verzending levende dieren naar Duitsland:
- Wanneer er een bestelling met levende dieren gemaakt word zullen wij u altijd eerst contacteren om een leverdatum af te spreken voordat wij de bestelling naar u verzenden.
- Voor verzenden naar Duitsland rekenen wij altijd € 65 verzend/inpakkosten.
NEEN. Levende dieren kunnen niet worden geretourneerd tenzij wij een fout hebben gemaakt bij de levering. Neem altijd eerst contact met ons op voor overleg. Wij zoeken dan samen met jou naar een passende oplossing.
Mijn apparaat is kapot of werkt niet goed meer, wat moet ik doen?Stuur ons een e-mail met een omschrijving van het probleem, je ordernummer en indien mogelijk foto's of een video. Wij bekijken dan of het binnen de garantie valt en hoe we het het beste kunnen oplossen (reparatie, omruiling of vervanging).
Krijg ik garantie op levende dieren en koralen?Voor levende have, zoals vissen, koralen en andere zeedieren, hanteren wij een beperkte garantie vanwege de kwetsbaarheid van deze dieren tijdens transport. Wij garanderen dat alle levende dieren ons magazijn in gezonde en vitale staat verlaten.
Bij ontvangst van je bestelling is het belangrijk om direct te controleren of de dieren levend en in goede conditie zijn. In het uitzonderlijke geval dat een dier bij aankomst overleden is (DOA – Dead On Arrival), vragen wij je om binnen 2 uur na levering contact met ons op te nemen.
Stuur bij je melding duidelijke en scherpe foto's van het betreffende dier in de ongeopende verzendzak of verpakking, samen met je ordernummer en een korte toelichting. Zonder deze bewijsstukken kunnen wij de DOA-melding helaas niet in behandeling nemen.
Wij beoordelen iedere melding zorgvuldig en bieden – indien van toepassing – een passende oplossing in de vorm van een terugbetaling of een tegoedbon. Let op: meldingen die later dan 2 uur na ontvangst worden ingediend, kunnen wij niet honoreren vanwege de gevoeligheid van levende dieren voor temperatuur, waterwaarden en andere omgevingsfactoren na aankomst.
Moet ik een account aanmaken om te bestellen?Nee, je kunt ook als gast afrekenen. Wil je sneller kunnen herbestellen of je bestellingen makkelijk opvolgen? Dan is een account wel handig.
Kan ik mijn bestelling nog wijzigen na betaling?Neem zo snel mogelijk contact met ons op. Als je bestelling nog niet is verwerkt, kunnen we meestal nog wijzigingen aanbrengen.
Hoe weet ik wanneer mijn bestelling aankomt?Je ontvangt een verzendbevestiging met Track & Trace zodra je pakket is verstuurd. Voor levende have ontvang je bovendien aparte info over het exacte bezorgmoment.
Kan ik als buitenlands bedrijf btw-verlegd bestellen?Ja, dat is mogelijk. Als je een geldig buitenlands EU-btw-nummer hebt en bestelt vanuit een ander EU-land dan Nederland, kunnen wij de btw verleggen volgens de intracommunautaire levering. Tijdens het afrekenen vul je je btw-nummer in en ons systeem controleert automatisch de geldigheid via VIES. Na goedkeuring wordt de btw direct verlegd en ontvang je een factuur met 0% btw.
Heeft Coralandfishstore een laagste prijsgarantie?Ja! Vind je exact hetzelfde product elders goedkoper? Meld het ons, en wij passen de prijs voor je aan. Zo ben je altijd verzekerd van de beste deal bij Coral and Fish Store.
Kan ik bestellen en achteraf betalen?Ja, bij Coral and Fish Store kun je veilig achteraf betalen via Klarna. Kies tijdens het afrekenen voor de optie "Klarna - Betaal later" en voltooi je bestelling zonder direct te hoeven betalen. Je ontvangt na levering een factuur van Klarna, die je binnen de opgegeven termijn kunt voldoen. Let op: Klarna voert een snelle kredietcheck uit om je betaling goed te keuren.
Alle onderwerpen
Koele Mei 18A
4816 JD Breda
Nederland