Verzending

Meer informatie over het kiezen van je leverdatum voor levende dieren

Bij Coralandfishstore.nl kan je zelf je leverdatum aangeven voor levende have (koralen, vissen & ongewervelden).

Op de gewenste leverdatum zal de bezorger de bestelling bij je aanbieden. Er dient rekening gehouden te worden met enkele zaken:

  • - Al onze koralen, vissen en ongewervelden (levende have) wordt per speciaal UPS 24 uurs pakket verstuurd.
      Dit kan door UPS alleen op dinsdag, woensdag of donderdag geleverd worden.
      Je dient op de gekozen dag écht aanwezig te zijn. We nemen altijd contact met je op voordat we levende have versturen.

  • - Alle overige artikelen - zoals bijvoorbeeld pompen en filters - worden altijd zo spoedig mogelijk verzonden.
      Hiervoor hoef je geen datum te selecteren.

Uitzonderingen op de gekozen dag

  • - Indien een product een levertijd kent langer dan 1 tot 3 werkdagen, kan de gewenste leverdatum niet gehaald worden.
      In dat geval zullen we in overleg met jou de bestelling leveren zodra de de bestelde producten beschikbaar zijn.

  • - Indien een product op voorraad staat, en onverhoopt toch niet leverbaar is, zullen we ten alle tijden je zo spoedig mogelijk informeren.

Verzending

Coral and Fish Store hecht veel belang aan een veilige en snelle levering van de door u gekochte producten. Daarom werken wij samen met Trunkrs, Post NL en UPS om uw bestellingen zorgvuldig af te leveren.

Verzendmethodes:

Voor klanten uit Nederland en Vlaanderen geld voor 10:00 besteld dezelfde avond in huis (indien op voorraad).
Wanneer u de bestelling wilt laten leveren op een bedrijfsadres kunt u kiezen voor een levering overdag. Deze zal dan worden verzorgd door Post NL of UPS.

Verzendkosten

Verzending (Nederland & België) bij:

  • Bestellingen vanaf € 50 worden door Coral And Fish Store gratis verstuurd.
  • Tijdelijk extra lage kosten voor verzenden levende have € 6,95, normaal bij bestellingen met levende dieren word er altijd €45 verzend/inpakkosten gerekend.
  • Verzending naar Wallonië kost € 6,95. Verzenden van levende have naar Wallonië € 45 (L'expédition vers la Wallonie coûte 6,95 €. L'envoi d'animaux vivants vers la Wallonie coûte 45 €.)

Verzending (Duitsland) bij:

  • Bestellingen vanaf €75 worden door Coral And Fish Store gratis verstuurd met Post NL of UPS.

Verzending levende dieren:

  • De bestelling word bij ons om 12:00 opgehaald en tussen 17:00 en 22:00 bij u geleverd.
  • Wanneer alle dieren op voorraad zijn kunt u gemakkelijk een leverdatum door geven door middel van de getoonde kalender.
  • Wanneer niet alle dieren op voorraad zijn nemen wij altijd contact met u op om een avond te kiezen wanneer u zeker thuis bent.
  • Zorg dat u thuis bent. ( wel krijgt u een track and trace via de mail toegestuurd).
  • Andere producten die bij dezelfde bestelling zitten zullen samen met de levende have verzonden worden.

Verzending levende dieren naar Duitsland:

  • Wanneer er een bestelling met levende dieren gemaakt word zullen wij u altijd eerst contacteren om een leverdatum af te spreken voordat wij de bestelling naar u verzenden.
  • Voor verzenden naar Duitsland rekenen wij altijd € 65 verzend/inpakkosten.

Retouren

Retourneren van producten

Particulieren worden door de wetgever beschermt als het gaat om online aankopen. Hiervoor is sinds 13 juni 2014 de wet 'Kopen op Afstand' van kracht. Deze wet is bedoeld als afkoelingsperiode.

De wet 'Kopen op Afstand' is volgens de wetgever van toepassen bij aankopen waarbij de verkoper en consument elkaar 'niet hebben gezien'. Dit is het geval bij zogenaamde online aankopen, ofwel kopen via internet op afstand.

De wet bepaald dat een consument (particuliere aankoop) het recht heeft de koop te ontbinden zonder opgave van reden gedurende een periode van 14 dagen na ontvangst van de producten.

Herroepingsrecht bij levering van producten

U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via shop@coralandfishstore.nl. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.

Herroepingsrecht bij levering van diensten

  1. Bij levering van diensten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende ten minste 14 dagen, ingaande op de dag van het aangaan der overeenkomst.

  2. Om gebruik te maken van zijn herroepingsrecht, zal de consument zich richten naar de door de ondernemer bij het aanbod en/of uiterlijk bij de levering ter zake verstrekte redelijke en duidelijke instructies.

Bij het annuleren van de bestelling rekenen wij geen annuleringskosten.

De afkoelingsperiode geldt niet in de volgende gevallen;

  • Aankopen die speciaal, op bestelling, geleverd zijn.
  • Aankopen die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden; zie garantie (b.v. levende dieren).
  • Producten voor zakelijk gebruik.
  • Reserve- en/of vervangingsonderdelen (zogenaamde spare parts).

De wet 'Kopen op Afstand' wordt door ons volledig gerespecteerd. De wetgever heeft hiervoor 14 dagen na levering van het product als uiterste bedenk termijn / afkoelingsperiode gesteld.

Het retourneren van producten

Voordat je een product naar ons terugzendt, dien je allereerst (altijd) een retour aanvraag in te dienen. (Retour Magazijn Autorisatie). Hiervoor kan je per e-mail contact met ons opnemen. Je kan producten pas retour zenden na ontvangst van een Retour Magazijn Autorisatie. Deze procedure is belangrijk zodoende wij de retourzending snel kunnen administreren en afhandelen. Zonder deze autorisatie behouden wij ons het recht een retourzending te weigeren. Om begeleidend schrijven bij te voegen kun je dit modelformulier voor ontbinding downloaden.

Bij het retourneren van producten dien je de volgende regels in acht te nemen:

Alle producten dienen in degelijke verpakking met alle toebehoren te worden teruggezonden. Je bent zelf verantwoordelijk voor eventuele schade of vermissing tijdens het transport naar ons. Voor niet-correct verpakte producten wordt minimaal €35,00 excl. BTW aan her- verpakkingskosten in rekening gebracht.

Houdt rekening met het volgende;

  • Je dient het pakket aan de buitenkant duidelijk te voorzien van uw gegevens en RMA-nummer.
  • Je dient een kopie van de factuur mee te zenden.
  • Je dient de verzend- en verzekeringskosten te betalen.
  • Indien een klacht/storingsmelding niet terecht blijkt te zijn, worden verzend- en onderzoekskosten, €50,00 exclusief BTW in rekening gebracht.

Na ontvangst van de product zenden wij je een ontvangstbevestiging per e-mail en wordt je geïnformeerd over de status van de afhandeling.

Betaling

Coralandfishstore.nl laat uw online betaling verwerken door Mollie. 

Mollie handelt voor ruim 7.000 webwinkels veilige online betalingen af bij Nederlandse en buitenlandse financiële instellingen. Mollie biedt beveiligingsoplossingen die voldoen aan de strenge veiligheidseisen die zijn opgesteld om een veilig netwerk en beveiliging van data en gegevens te garanderen. Ook in card-not-present situaties (wanneer de creditcard niet fysiek gecontroleerd kan worden) biedt Mollie oplossingen waarmee u conflicten (fraude) kunt achterhalen, beheren en controleren. Met behulp van authenticatie van de betaler (3-D Secure), filters en dagelijkse controle en wederzijds overleg wordt getracht het frauderisico te beperken tot een minimum.

3-D Secure: authenticatie van de betaler

Als online identificatie methode is 3-D Secure ontwikkeld. Met behulp van 3-D Secure kunnen online CreditCard betalingen met een hoger niveau van beveiliging plaatsvinden. Het risico van een terugboeking wordt op deze wijze sterk verkleind. Mollie biedt CreditCard betalingen aan via 3-D Secure en ondersteunt Verified by Visa en MasterCard Secure Code.

Fraudemodule: filters en dagelijkse check

Iedere betaling die verloopt via het betaalplatform van Mollie gaat standaard langs het fraude detectie-systeem. De module filtert continue creditcard-betalingen met ongebruikelijke IP-adressen en kaart-uitgiften (land van herkomst) uit het systeem. Deze 'afwijkingen' worden dagelijks gecontroleerd op risico's. De webwinkelier wordt direct op de hoogte gebracht van deze 'afwijkingen'.

Veiligheid van de betaling:

PCI DSS

Mollie werkt volgens de strenge PCI DSS richtlijnen, die bekend zijn als Payment Card Industry Data Security Standard (PCI DSS). Alle organisaties die zich bezighouden met het opslaan, verwerken en/of verzenden van gegevens van betaalkaarten zijn verplicht zich te houden aan de richtlijnen.

PCI DSS omvat de volgende 12 richtlijnen:

  1. Het installeren van een firewall configuratie om data van kaarthouders te beveiligen.
  2. Geen gebruik te maken van de door leveranciers geleverde standaard wachtwoorden, inlogcodes en andere parameters.
  3. Het beschermen van de opslag van kaarthouderdata.
  4. Het gebruik van afdoende encryptietechnieken bij het verzenden van kaarthouderdata over openbare netwerken.
  5. Gebruik maken en structureel updaten van antivirussoftware.
  6. Het ontwikkelen, beheren en beveiligen van systemen en applicaties.
  7. Het beperken van toegang tot kaarthouderdata via een ‘need-to-know’ principe.
  8. Toekennen van een unieke identificatie aan iedere persoon met toegang tot de computersystemen.
  9. Het beperken van fysieke toegang tot de kaarthouderdata.
  10. Het monitoren en volgen van alle activiteiten op en rond het netwerk en de kaarthouder data.
  11. Het regelmatig testen en bijstellen van beveiligingssystemen en -procedures.
  12. Het opstellen, uitdragen en onderhouden van informatie beveiligingsbeleid en procedures.

SSL

Het gehele betalingsverkeer van Mollie wordt in een SSL omgeving afgehandeld. 
Bevindt u zich op een beveiligde site dan begint de URL met https://. De site is beveiligd volgens SSL-technologie. SSL staat voor Secure Sockets Layer en wordt gebruikt voor het aangaan van beveiligde elektronische transacties via het internet. Er wordt gebruik gemaakt van een public key encryption technologie, waarbij de overdracht van data versleuteld plaatsvindt. ?handelt voor ruim 7.000 webwinkels veilige online betalingen af bij Nederlandse en buitenlandse financiële instellingen. Mollie biedt beveiligingsoplossingen die voldoen aan de strenge veiligheidseisen die zijn opgesteld om een veilig netwerk en beveiliging van data en gegevens te garanderen. Ook in card-not-present situaties (wanneer de creditcard niet fysiek gecontroleerd kan worden) biedt MutliSafepay oplossingen waarmee u conflicten (fraude) kunt achterhalen, beheren en controleren. Met behulp van authenticatie van de betaler (3-D Secure), filters en dagelijkse controle en wederzijds overleg wordt getracht het frauderisico te beperken tot een minimum.

Uw online betaling wordt veilig afgehandeld.

Afrekenen en betalen bij CoralandFishstore.nl

Coral and Fish store speelt een actieve rol in het ondersteunen van online betaalmogelijkheden. Daarnaast kunt u ook met standaard betaalmogelijkheden bij ons terecht. Een overzicht van onze betaalmethoden treft u onderstaand aan.

De betaalmethoden worden ingeval het online winkel transacties betreft, automatisch geboden. Zodoende kunt u zelf, en naar eigen wens en inzicht één van deze betaalvormen selecteren waarna desbetreffend betaalproces automatisch en veilig wordt gestart. Uiteraard treft u tijdens het gekozen betaalmiddel online help schermen aan om u te helpen indien u niet bekend bent met de geselecteerde betaalmethode.

Vooruitbetalen

Het is mogelijk om vooraf geld over te maken naar Coral and Fish store. Dit kan middels een eenmalige machting, maar ook via een tradiationele bank overschrijving.

Creditcard

Het mogelijk om met een creditcard online producten te bestellen bij Coral and Fish store. Een uitgebreid scala aan creditcard type worden u geboden. Onder andere VISA, Mastercard en American Express worden ondersteund door onze Payment Providers.

iDeal

Het is mogelijk op basis van iDeal een product te bestellen bij Coral and Fish store.

PayPal

Bij Coral and Fish store is het mogelijk om met uw PayPal account te betalen.

Onder rembours

Het is niet mogelijk producten te bestellen onder rembours bij Coral and Fish store.

Elektronisch betalen

Elektronisch betalen is mogelijk bij Coral and Fish store. O.a. RaboDirect en PayPal behoren tot de betaalmogelijkheden.

Buitenlandse betaalmethodes

Het is bij ons voor onze buitenlandse klanten mogelijk te betalen met Bancontant, Belfius Pay Button, SOFORT en KBC/CBC. Uiteraard is het voor onze buitenlandse klanten ook mogelijk te kiezen voor PayPal en Credit Card.

Garantie

Garantie bij Coral and Fish Store

Bij Coral and Fish Store hechten we veel waarde aan kwaliteit en klanttevredenheid. Daarom bieden we garantie op al onze producten, zowel op harde goederen als op levende have. Omdat deze twee productcategorieën verschillende eigenschappen en risico’s hebben, gelden er ook aparte garantievoorwaarden.

Garantie op harde producten

Alle technische apparatuur en accessoires (zoals pompen, verlichting, skimmers en andere hardware) vallen onder de standaard fabrieksgarantie. De garantieperiode varieert per fabrikant, maar is meestal 1 tot 2 jaar.

  • Bij defecten binnen de garantietermijn heb je recht op kosteloze reparatie of vervanging, afhankelijk van het product en de situatie.
  • De garantie dekt fabricagefouten en technische mankementen die niet zijn veroorzaakt door verkeerd gebruik of onjuiste installatie.
  • Slijtage door normaal gebruik, waterschade door foutieve installatie of schade door externe factoren vallen niet onder de garantie.
  • Neem bij problemen altijd eerst contact met ons op voordat je iets terugstuurt.

Garantie op levende have

Voor levende dieren en koralen geldt een aangepaste garantieregeling, aangezien het hier gaat om kwetsbare producten met een beperkte houdbaarheid. Wij doen er alles aan om de dieren gezond, veilig en zorgvuldig te verzenden.

  • Levende have wordt altijd met zorg verpakt en verzonden volgens onze transportvoorwaarden.
  • Voor de levering controleren we of de dieren in goede gezondheid zijn voor ze worden verzonden.
  • Bij DOA (Dead on Arrival) vragen we je om binnen 2 uur na ontvangst contact met ons op te nemen, inclusief duidelijke foto's van het ongeopende transportzakje en het dier in kwestie.
  • Na beoordeling bieden we een passende oplossing aan, zoals een vervangend exemplaar of een tegoedbon, afhankelijk van beschikbaarheid en situatie.
  • Garantie vervalt bij onjuiste acclimatisatie, verkeerd gebruik, of wanneer dieren worden gehouden onder ongeschikte omstandigheden (zoals foutieve waterwaarden).

Belangrijk om te weten

  • Controleer je levering altijd direct bij ontvangst.
  • Neem bij twijfel of schade meteen contact met ons op via e-mail of het contactformulier op de website.
  • Retourzendingen zonder voorafgaande communicatie worden niet in behandeling genomen.

Contact

Heb je een vraag over garantie, een defect product of levende levering? Neem dan direct contact met ons op via info@coralandfishstore.nl of via het contactformulier op onze website. We helpen je graag verder!

Bestellingen

Hoe bestellen bij Coral and Fish Store?

Bestellen bij Coral and Fish Store is eenvoudig, veilig en snel. Of je nu op zoek bent naar koralen, vissen of aquariumaccessoires, wij zorgen voor een vlotte afhandeling van je bestelling. Hieronder lees je stap voor stap hoe het werkt:

Stap 1: Producten kiezen

  • Navigeer door onze webshop en bekijk ons uitgebreide assortiment levende have en aquariumbenodigdheden.
  • Klik op een product voor meer informatie en voeg het gewenste aantal toe aan je winkelmand.
  • Let bij levende have goed op de verzenddata en geschiktheid voor jouw aquarium.

Stap 2: Winkelmand en afrekenen

  • Ga naar je winkelmand om je bestelling te controleren.
  • Tevreden met je keuze? Klik op “Afrekenen” om je bestelling te voltooien.

Stap 3: Gegevens invullen

  • Vul je naam, adres en contactgegevens zorgvuldig in.
  • Heb je speciale instructies voor de levering? Dan kun je die hier noteren.
  • Kies de gewenste verzend- en betaalmethode.

Stap 4: Betalen

  • Betaal veilig via een van onze betaalmethoden, zoals iDEAL, Bancontact of creditcard.
  • Na een succesvolle betaling ontvang je direct een bevestiging per e-mail.

Stap 5: Levering en verzending

  • Technische producten en accessoires verzenden wij dezelfde dag nog indien voor 10u besteld.
  • Levende have wordt verzonden op vooraf afgesproken dagen om het welzijn van de dieren te garanderen. Je ontvangt hierover altijd tijdig bericht.
  • Alle zendingen worden zorgvuldig verpakt en voorzien van Track & Trace.

location_on
Coral and Fish store Breda

Koele Mei 18A
4816 JD Breda
Nederland

Loading...